Mk.V GSR
Produkcja rozpoczęła się w 1939 roku i trwała do 1945, powstała jako rozwinięcie konstrukcji Mk.IV GSR. Po wojnie spora część masek była używana w przemyśle, wymieniano pochłaniacze i eksploatowano aż do lat 60-tych. Za produckję odpowiedzialne były: British Tyre & Rubber, Avon India Tyre Co., Dunlop, F Shields & Co, B.F. Goodrich, Kenworth (Australia), Spalding (Australia), Olympic Tire and Rubber Company (Australia), Barringer, Wallis & Manners Ltd (Brytania). Stepney Tyre & Rubber Co. Była głównym sprzętem przeciwchemicznym używanym podczas II wojny światowej przez wojska brytyjskie, kanadyjskie i australijskie. Na jej podstawie powstała Mk.VA, z dłuższą rurą łączącą, wariant ten był przeznaczony dla marynarki i sił powietrznych.
Część twarzowa
Wytwarzana była jedynie w jednym rozmiarze (normal), żołnierze potrzebujący inny rozmiarów byli wyposażani w Mk.IV. Główną względem poprzednika było wytwarzanie części twarzowej tylko z gumy, a nie z gumy pokrytej tkaniną. Takie rozwiązanie poprawiło właściwości ochronne i wyeliminowało trudności z dekontaminacją. Wczesne rury łączące Mk.V (produkowane do 1941) były pokrywane warstwą materiału, jednak później wytwarzano je w pełni z gumy. Wizjery zostały wykonane ze szkła i osadzone na metalowych oprawkach. Zawór wydechowy został schowany za odkręcaną osłoną z przodu. Z boku maski znajduje się gumowa wypustka, która jest miejscem na podłączenie mikrofonu. Nagłowie jest 6-punktowe i wykonane z materiału. Filtropochłaniacz jest na stałe przymocowany do rury łączącej, jego charakterystyczną cechą jest to, że wloty powietrza umieszczone są z boku. Prezentowany egzemplarz został wyprodukowany w 1940 roku przez Avon India Tyre Co.











Zestaw
Składa się z: części twarzowej z pochłaniaczem, torby nośnej Mk VI i pudełka z płynem przeciwpotnym.

Torba Mk VI
Posiada klapę zarówno z przodu jak i z tyłu, ta druga służy do przenoszenia akcesoriów. Główna komora na maskę posiada oddzielną przegrodę na pochłaniacz z otworem drenażowym i cześć twarzową




